allexa Posted August 18, 2016 Share Posted August 18, 2016 По причине того, что на Чтобы просмотреть скрытый контент, вам необходимо Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! , - версия этого мода (уже больше года), как 4.3.2 - а на всех предыдущих сборках ОА использовалась версия 4.1.9 Список изменений (en) Version 4.3.2 - updated all string files (including translations) to report latest version of mod - revised initialization message when player installs mod on existing game - fixed bug where all attribute and skill points couldn't be spent when adding Oblivion XP to existing game, or level-up menu for initialization didn't appear at all. - removed Oblivion XP's version of hud_reticle.xml for DarNified and DarkUId DarN. The overrides Oblivion XP was making to this menu are no longer required. NOTE: you'll need to anneal your BAIN packages for DarNified or DarkUId DarN so that the hud_reticle.xml file is replaced. If you installed with OBMM or manually, you'll have to reinstall DarNified or DarkUId DarN, then install Oblivion XP. - removed unused template files from Core - Menus folder - added attribute and skill descriptions to level-up menu. - created new font and changed progress display text on HUD to use it. New font also used for attribute and skill descriptions in level-up menu. - stopped level-up menu from opening before game was completely initialized when loading from desktop. - implemented forli's fix for progress bar not being updated properly. - fixed poison kill script again. Now checking if enemy is dead already in finish block. Also moved call to onDeath event handler to prevent multiple calls and therefore multiple point awards. - added SDR version check code - defined version variable for Oblivion XP - defined custom handler to process poison kill user event dispatch from SDR - revised Oblivion XP's initialization to detect SDR and adjust poison settings appropriately - fixed bug where you would get two kill awards if you killed a weak creature with a poisoned weapon - changed sneaking multiplier to a float variable to allow fractions - fixed bug in detecting AFK Weye initialization quest Version 4.2.4 - Fixed CTD that some users were experiencing upon opening the level-up menu. Fix provided by Kyoma. - Fixed poison kill script. Kills by poison were not being detected properly by new onDeath event handling and this has been fixed. Version 4.2.3 - Rewrote quest reward script to use event handler. - Added rewards for unsupported quests. Any quest that isn't explicitly supported via built-in support or in the mod itself will be awarded a small number of points. - Rewrote kill reward script to use event handler. - Changed stealing reward to be based on amount fenced. Note: the ini file has been changed to reflect this. - Changed lockpicking reward to be scaled to player's skill. - Fixed HUD for BTMod. - Kyoma redesigned level up menu. Improved performance by using menu event handlers. - Added point reward for Speechcraft minigame. - Adjusted spacing between skills and increment arrows on level-up menu to give more space for skill names. Fixes overlap issue that could occur in non-English versions. - Rewrote potion creation reward script to use event handler. - Many more changes. See complete change log in readme file. Version 4.1.9a - fixed problem with text display for some Skill Perks. - on-screen log was listing wrong string when an artifact was found. On-screen log would say "Read a book" when it should have said "Found an artifact". - added missing Dark Brotherhood quest and added alternate ending for Fighters Guild quest Hide - я решил адаптировать этот мод для сборки, т.е. только адаптация интерфейса, так как мод изначально имеет файл русификации. Чтобы просмотреть скрытый контент, вам необходимо Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! Установка - Скопировать содержимое папки data из архива, в папку data с игрой (согласиться на замену) - Запустить BOSS - Запустить Wrye Bash, подключить Oblivion XP.esp --- и обязательно отключить RealisticLeveling.esm Hide Скриншоты Чтобы просмотреть скрытый контент, вам необходимо Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! Чтобы просмотреть скрытый контент, вам необходимо Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! Чтобы просмотреть скрытый контент, вам необходимо Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! Hide Удаление - Откат установки если по каким-то причинам, - вы не уверенны в результате данной "прокачки", - или вас не устроил результат... и вы хотите сделать откат на предыдущее состояние сборки --- перед установкой Oblivion XP --- 1. - создайте бекап папки: Era of Change/data/menus --- удаление - откат установки Oblivion XP --- 2. - удалить/восстановить из букапа папку: Era of Change/data/menus 3. - отключить/удалить Oblivion XP.esp 4. - подключить RealisticLeveling.esm Hide Link to comment Share on other sites Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! , - версия этого мода (уже больше года), как 4.3.2 - а на всех предыдущих сборках ОА использовалась версия 4.1.9 Список изменений (en) Version 4.3.2 - updated all string files (including translations) to report latest version of mod - revised initialization message when player installs mod on existing game - fixed bug where all attribute and skill points couldn't be spent when adding Oblivion XP to existing game, or level-up menu for initialization didn't appear at all. - removed Oblivion XP's version of hud_reticle.xml for DarNified and DarkUId DarN. The overrides Oblivion XP was making to this menu are no longer required. NOTE: you'll need to anneal your BAIN packages for DarNified or DarkUId DarN so that the hud_reticle.xml file is replaced. If you installed with OBMM or manually, you'll have to reinstall DarNified or DarkUId DarN, then install Oblivion XP. - removed unused template files from Core - Menus folder - added attribute and skill descriptions to level-up menu. - created new font and changed progress display text on HUD to use it. New font also used for attribute and skill descriptions in level-up menu. - stopped level-up menu from opening before game was completely initialized when loading from desktop. - implemented forli's fix for progress bar not being updated properly. - fixed poison kill script again. Now checking if enemy is dead already in finish block. Also moved call to onDeath event handler to prevent multiple calls and therefore multiple point awards. - added SDR version check code - defined version variable for Oblivion XP - defined custom handler to process poison kill user event dispatch from SDR - revised Oblivion XP's initialization to detect SDR and adjust poison settings appropriately - fixed bug where you would get two kill awards if you killed a weak creature with a poisoned weapon - changed sneaking multiplier to a float variable to allow fractions - fixed bug in detecting AFK Weye initialization quest Version 4.2.4 - Fixed CTD that some users were experiencing upon opening the level-up menu. Fix provided by Kyoma. - Fixed poison kill script. Kills by poison were not being detected properly by new onDeath event handling and this has been fixed. Version 4.2.3 - Rewrote quest reward script to use event handler. - Added rewards for unsupported quests. Any quest that isn't explicitly supported via built-in support or in the mod itself will be awarded a small number of points. - Rewrote kill reward script to use event handler. - Changed stealing reward to be based on amount fenced. Note: the ini file has been changed to reflect this. - Changed lockpicking reward to be scaled to player's skill. - Fixed HUD for BTMod. - Kyoma redesigned level up menu. Improved performance by using menu event handlers. - Added point reward for Speechcraft minigame. - Adjusted spacing between skills and increment arrows on level-up menu to give more space for skill names. Fixes overlap issue that could occur in non-English versions. - Rewrote potion creation reward script to use event handler. - Many more changes. See complete change log in readme file. Version 4.1.9a - fixed problem with text display for some Skill Perks. - on-screen log was listing wrong string when an artifact was found. On-screen log would say "Read a book" when it should have said "Found an artifact". - added missing Dark Brotherhood quest and added alternate ending for Fighters Guild quest Hide - я решил адаптировать этот мод для сборки, т.е. только адаптация интерфейса, так как мод изначально имеет файл русификации. Чтобы просмотреть скрытый контент, вам необходимо Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! Установка - Скопировать содержимое папки data из архива, в папку data с игрой (согласиться на замену) - Запустить BOSS - Запустить Wrye Bash, подключить Oblivion XP.esp --- и обязательно отключить RealisticLeveling.esm Hide Скриншоты Чтобы просмотреть скрытый контент, вам необходимо Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! Чтобы просмотреть скрытый контент, вам необходимо Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! Чтобы просмотреть скрытый контент, вам необходимо Зарегистрироваться или Войти в свою учетную запись! Hide Удаление - Откат установки если по каким-то причинам, - вы не уверенны в результате данной "прокачки", - или вас не устроил результат... и вы хотите сделать откат на предыдущее состояние сборки --- перед установкой Oblivion XP --- 1. - создайте бекап папки: Era of Change/data/menus --- удаление - откат установки Oblivion XP --- 2. - удалить/восстановить из букапа папку: Era of Change/data/menus 3. - отключить/удалить Oblivion XP.esp 4. - подключить RealisticLeveling.esm Hide ' data-webShareUrl='https://rubarius.ru/topic/284-oblivion-xp-v432/?do=findComment&comment=18850'>More sharing options...
Друзья Tankt34 Posted August 18, 2016 Друзья Share Posted August 18, 2016 Супер.Обожаю эту штуку=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AxelRoadman Posted August 19, 2016 Share Posted August 19, 2016 Хочу уточнить. Oblivion XP можно поставить на сейв с персом прокачанным в Realistic Leveling и всё будет в порядке? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esprit Posted August 19, 2016 Share Posted August 19, 2016 14 минуты назад, AxelRoadman сказал: Хочу уточнить. Oblivion XP можно поставить на сейв с персом прокачанным в Realistic Leveling и всё будет в порядке? Будет не правильное предложение очков при перерасчете. И какое значение атрибутов выставить в максимальные( по умолчанию стоит 100)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
allexa Posted August 19, 2016 Author Share Posted August 19, 2016 Ребята! Вы пробуйте... Спойлер Я, чесн говоря не играл на этой прокачке (...так чисто потестил до 3 левела) - это не МОЕ... НО я знаю, что очень многим нужна именно эта прокачка (как основная составляющая геймплея) А по сему... Никакими советами помочь немогу Но вы можете помочь себе сами ) По идее, - при первом включении ХР, - уровень вашего персонажа, должен остаться на достигнутом уровне.... но произойдет сброс атрибутов и спеллов до состояния (раса/созвездие/навык)... и исходя от вашего (кровью и потом) заработанного левела, происходит начисление очков, которые вам предложат распределить... --------------------- 5 часов назад, AxelRoadman сказал: Хочу уточнить. Oblivion XP можно поставить на сейв с персом прокачанным в Realistic Leveling и всё будет в порядке? как вариант... попробуйте, до установки ХР - отключить RealisticLeveling - загрузиться и сделать сейв (без RL) после, после установки ХР, - загрузиться с разных сейвов и посмотреть разницу....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AxelRoadman Posted August 23, 2016 Share Posted August 23, 2016 А Oblivion XP совместим с Мидасом? А то мне что-то опыт не дают за убийства заклами из Мидаса. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esprit Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 6 часов назад, AxelRoadman сказал: А Oblivion XP совместим с Мидасом? Совместим, только опыта не капает, поправят в будущем. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AxelRoadman Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 8 часов назад, Esprit сказал: Совместим, только опыта не капает, поправят в будущем. Плохо совместим, раз опыт не дают. Придётся попробовать перейти обратно на Реалистик. Ох, беда, беда. Огорчение. Link to comment Share on other sites More sharing options...
evgecha имперец Posted September 2, 2016 Share Posted September 2, 2016 как я понял oblivion xp вообще нету в сборке, и его можно поставить по инструкции? а другие моды, например свой магазинчик в корроле, можно по той же схеме поставить? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esprit Posted September 5, 2016 Share Posted September 5, 2016 Кто там гуру этой прокачки нужен совет: За повышение расположения, через меню диалога, у нпс мы получаем опыт, так вот опыта может быть и 3000, не слишком ли много? Link to comment Share on other sites More sharing options...
I.L.Pron Posted September 5, 2016 Share Posted September 5, 2016 На версии 092 я это правил в ini-файле, там соответствующий коэффициент явно завышенный был. По ощущениям, просто забыли запятую поставить, т.е. опыта в 10 раз больше даётся. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramus Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 Очень крутой мод на прокачку, какой потолок уровня в Oblivion XP ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Romanch Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 После установки мода начал активно вылетать на рабочий стол. В основном это происходит когда-то заходишь в какую-то новую локацию, после загрузки. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mettaton1234 Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Вопрос: А мод совместим с Альтернативным стартом? Link to comment Share on other sites More sharing options...
allexa Posted March 1, 2017 Author Share Posted March 1, 2017 11 час назад, Mettaton1234 сказал: Вопрос: А мод совместим с Альтернативным стартом? ДА Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExTraJusE Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 Поставил Oblivion XP как указывалось на форуме, и у меня стали очень сильные покачивания при ходьбе, натягиваю титеву лука, начинаю идти и это ужас, покачивания невозможно прицелиться, все это от первого лица, как сделать стандартным анимации от первого лица в данных аспектах? Или может это из за того что я поставил патч 1.07? Link to comment Share on other sites More sharing options...
allexa Posted March 11, 2017 Author Share Posted March 11, 2017 1 минуту назад, ExTraJusE сказал: Поставил Oblivion XP как указывалось на форуме причина не в Oblivion XP, а в новом патче. подобная проблема уже обсуждалась в других темах... например здесь Link to comment Share on other sites More sharing options...
danil85 Posted July 2, 2017 Share Posted July 2, 2017 Сылка не пашет , говорят файл удален(( Link to comment Share on other sites More sharing options...
allexa Posted July 2, 2017 Author Share Posted July 2, 2017 danil85, исправил ссылку, работает Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.